To nye puljer fra Nordea-Fonden giver din forening nye muligheder

Category: For Skiklubberne, Generel info, Nyheder, Skiklubber

Nordea-Fonden har åbnet to nye puljer, som din forening måske kan have glæde af: Løbspuljen og Her bor vi-puljen. Du kan bruge denne mulighed til at genstarte fællesskabet i din klub, eller måske har I en god idé til, hvordan I kan bidrage til at skabe større trivsel og styrke fællesskabet i din by.

Få op til 10.000 kr. til mindre motionsløb
Brug løbspuljen som kickstart til få gang i foreningslivet og skabe opmærksomhed omkring klubben. Nordea-Fondens Løbspulje støtter alle typer motionsløb, fx løb, rul, svøm, cykling etc., med 50-500 deltagere. man kan søge op til 10.000 kr. og samtidig få løbstrøjer med eget logo til alle deltagere.
Hvem kan søge puljen?
Alle lokale idrætsforeninger og idrætsråd m.fl.

Ansøgningsfrist: I kan søge løbspuljen indtil puljen er uddelt. Alle ansøgere modtager svar indenfor tre uger. Hvis I tilvælger løbstrøjer, skal I søge senest seks uger før selve løbet.

Du kan læse mere om Løbspuljen her

Drøm stort i små byer
I Her bor vi-puljen er der afsat 50 millioner til at drømme stort i de små byer. Formålet er at få boostet de små lokale fællesskaber i byer med 200-5.000 indbyggere og dermed skabe flere gode liv i lokalsamfundet.
Hvem kan søge puljen?
Puljen kan søges af foreninger og organisationer i byer med 200-5.000 indbyggere. Projektet skal have en stærk relation til et mindre dansk bysamfund.
Der kan søges mellem 100.000 kr. og 1 mio. kr. inkl. moms. Der er muligt at søge om medfinansiering til større projekter, hvis uddelingen støtter en velafgrænset og veldefineret del af projektet. Ved offentlige projekter stilles der krav om mere end 50% kommunal eller regional medfinansiering.
Ansøgningsfristen er den 23. september 2021. Alle ansøgninger får svar medio december.