Gruppebillede beskaaret

To danske piger på FIS rulleski træningslejr i Val di Femme

Cirkeline Ishøi Rønhede og Iben Nørby Winther begge Københavns Skiklub, deltog i det internationale skiforbunds (FIS) træningslejr på rulleski den. 2-11/9. Torsten Ingerslev suppleret af Benjamin Wilkins var med som deltagende trænere for pigerne.

Træningslejren i Val di Femme – Italien, var åben for alle nationer under FIS. To skiløbere mellem 14-18 år fra hver nation kunne deltage. Cirkeline og Iben på 15 år deltog på vegne af Danmarks Skiforbund.

Cirkeline og Ibens vurdering: Vi begyndte med 20 km rulleski op ad et bjerg med jævn stigning på 8-9 pct. Så var vi i gang. Hård træning hver dag. Flotte bjerge. De fleste andre deltager var fra Østeuropa og svære at snakke med pga. sproget, de kunne meget lidt engelsk. Maden var til tider sparsom, heldigvis var der mange muligheder for at gå ud og spise med vores træner. De ældre løbere var hurtigere end os – tekniktræningen gik noget bedre. Og i løbesko slog vi alle i hhv. sprint og 3000m. 😊