Pressemeddelelse: Danmarks Idrætsforbund udtager Casper Dyrbye, alpin skiløber til vinter-OL i Beijing 2022

Category: Alpin, For Skiklubberne, Nyheder

Stort tillykke til Casper Dyrbye, med udtagelsen til vinter-OL.

Danmarks Idrætsforbund har udtaget den 25-årige alpine skiløber Casper Dyrbye, Skiklubben Hareskov til Vinter-OL i Beijing, der foregår i 4.-20. februar. Casper stiller op i den tekniske disciplin slalom.

Casper Dyrbye opnåede OL-kravet blandt andet via sin 26. plads til VM i italienske Cortina i februar 2021. Derudover har Dyrbye vist fin form i resten af 2021 og er derfor nu udtaget af DIF.

“Jeg er rigtig stolt over at skulle repræsentere Danmark ved mit andet vinter-OL. Jeg føler lidt, at jeg har en revanche til gode efter vinter-OL i PyeongChang, hvor jeg mistede min ski i første gennemløb i slalomkonkurrencen og derfor ikke gennemførte. Nu har jeg mere erfaring end for fire år siden, hvilket forhåbentlig fjerner de værste nerver,” siger Casper Dyrbye.

Det er 2. gang at Casper Dyrbye udtages til Vinter-OL. Casper havde debut ved vinter-OL i Pyeongchang, Sydkorea i 2018.

Casper stiller op i den tekniske disciplin slalom, som køres onsdag den 16. februar. 1 gennemløb er kl. 10:15-12:10 og 2. gennemløb er kl. 13:45-15:39.

Læs Danmarks Idrætsforbunds presssemeddelelse her

For yderlige kommentarer kontakt:

Danmarks Idrætsforbund: Mikkel Sansone Øhrgaard, chef de mission for det danske hold til vinter-OL, 51559334.

Danmarks Skiforbund: Kenneth Bøggild, Generalsekretær, 25344050