Vejrmeldingerne melder, at der er sne på vej, og de danske skiklubber er parate.

Vi kan komme på ski – og det er i Danmark

De danske skiklubber melder klar til skisæsonen i Danmark. En masse frivillige fra de danske skiklubber har i efteråret gjort klar til at vi skal på ski i Danmark. Der er gjort klar til at trække spor, der er etableret samarbejde med Dansk Golfunion og greenkeepere på golfbaner rundt omkring i Danmark så der kan trækkes langrends spor på golfbanerne så snart den meste smule sne falder. Også i statsskovene er man klar, så når der falder lidt mere sne, så kan der køres på ski i skovene.

De alpine anlæg er også gjort klar og både skibakken i Hedeland, Roskilde og Almindingen, Bornholm står klar til at tage imod en masse glade skiløbere, så snart sneen falder eller der er frost i luften så snekanonerne kan dække de to alpine anlæg med sne. Det er Roskilde Skiklub og Bornholms Skivenner der står for de alpine anlæg.

Falder der rigtig meget sne i Danmark så vil der åbne andre alpine anlæg, da skiklubberne i Danmark har mobile alpine træk, som kan rigges til med kort varsel. Og så er der naturligvis CopenHill, som uanset snesituationen tilbyder ski hver dag og har åbent året rundt for alpint skiløb og freestyle ski.

Danmark s Skiforbund har lavet en oversigt over de steder der trækkes langrendsspor og hvor der er mulighed for at stå på alpin ski, når sneen falder: https://skiforbund.dk/abne-spor-og-lojper-i-danmark/