Medlemsfordele

Herunder finder du de fordele man som klub har ved at være medlem af Danmarks skiforbund.

Sportsligt har Danmarks Skiforbund kraftcentre inden for de forskellige aktiviteter. Her kan klubbernes atleter komme til træningssamlinger og derigennem forbedre teknikken og måske komme på et af kraftcentrenes udvalgte hold og måske blive udtaget til landsholdet. Det er forbundets klubber der driver disse kraftcentre.

Som medlem af Danmarks Skiforbund har klubber mulighed for at låne et sæt rulleski. Læs mere om det her…

Klubben er som medlem af Danmarks Skiforbund dækket ind under den kollektive forsikring som DIF og DGI har indgået med Tryg Forsikring. Læs mere her….

Danmarks Skiforbund har forskellige samarbejdspartnere, der støtter op om Danmarks Skiforbund, vores eliteløbere samt vores medlemmer (klubberne). Det betyder at medlemsklubber kan gøre brug af de fordele og rabatter, som tilbydes klubberne:

Skiklubbernes hotel i Zell am See:
Familien Mayr i Bruck am Grossglocknerstrasse har stillet Villa Lukashansl til rådighed, eksklusivt for Danmarks Skiforbund. Villaen ligger blot 10 min. buskørsel fra Zell am See skiområde med 130 piste kilometer og har snegaranti på Kaprun Gletscheren. Lækkert skiområdet med masser af udfordringer. Liftanlæggene udbygges og moderniseres løbende, ligesom området er 100% dækket af kunstsneanlæg.

Skiklubbernes hotel i Zell am See/Brock, Østrig, Hotel Villa Lukashansl, læs mere om hotellet her…

Trysil destination i Norge:
Alpin Kraftcenter Danmark (AKD) har indgået en fantastisk samarbejdsaftale med SkiStar i Trysil og Rennskolen i Trysil omkring en fælles satsning på at opbygge en stærk dansk base for sportslige skiaktiviteter på Trysil. Aftalen forventes at give gode betingelser for alle danske skiklubber, der ønsker at styrke sine aktiviteter på sne. Læs merer her…

Sportslige aftaler (kontakt info@skiforbund.dk, for spørgsmål):
Tøj: CRAFT (rabataftale på indkøb af tøj).

Sportsure: Suunto (støtter elitearbejdet i Danmarks Skiforbund).

Udstyr: Rossignol ski

Udstyr: Atomic ski

Udstyr: Steep & Deep

Klubaftaler:
SAS Sport
Danmarks Skiforbund har via DIF en bookingaftale med SAS, hvor man kan booke sportsrejser.
Dette gøres via SAS hjemmeside.

Sådan gør du:

Step 1: Klik ind på www.sas.dk/sport

Step 2: Udfyld destination, rejsedatoer og antal i feltet ”Book en sportsrejse” og tryk ”Søg”. Hvis man er flere end 9 personer, skal gruppebooking kontaktes.

Step 3: For at komme videre til booking, skal du vælge dit forbund i scroll-listen under ”Organisation” og tryk ”Fortsæt”.

Step 4: Nu kan du vælge din rejse.

Du kan finde din billet i din SAS-app eller e-mail. Der har du også mulighed for at ændre eller aflyse din billet op til 24 timer før din rejse. Hvis du rejser med speciel bagage, skal du huske at bekræfte det før afgang uden ekstra gebyr.

Læs mere om SAS Sport på http://www.sas.dk/sport

Danmarks Skiforbunds CMP: SPDSKDK

Husk at få registreret skiene som odd sice luggage (specialbagage). Det gøres her

Uddannelse:
Derudover har klubberne mulighed for at søge bistand fra sekretariatet, deltage i netværksmøder samt deltage i kurser og uddannelser udbudt af Den Danske Skiskole og DIF.