Kun materiel skade ved lavineulykke i Ramsau

Category: Generel info, Nyheder

Hobro Skiklub

Kun materiel skade ved lavineulykke i Ramsau.

Hobro Skiklub har i øjeblikket 50 medlemmer på tur til Ramsau am Dachstein i Østrig. Først på natten til tirsdag d. 15. januar, blev det hotel, som klubben var indlogeret på, ramt af en lavine. Lykkeligvis var der ingen personer tilstede i den del af bygningen som blev ramt.

Hotellets personale og det lokale beredskab fungerede helt perfekt, og vores medlemmer håndterede den alvorlige situation i ro og orden. Efter ganske kort tid var alle gæster på hotellet evakueret og bragt i sikkerhed på et andet hotel, fortæller formand for Hobro Skiklub Niels Leth-Sørensen, som selv er med på klubturen til Østrig.

Det vigtigste var naturligvis at konstatere at vores medlemmer alle var uskadt og efterfølgende at forsøge at skabe klarhed, ro og overblik over situationen, som efter lokale forhold er helt ekstraordinær. Det mere end 200 år gamle hotel har aldrig tidligere været ramt af en lavine.
Vi er glade for at alle er i god behold og forventer en afklaring på hjemrejse i løbet af tirsdagen.

Evt. spørgsmål kan rettes til formand for Hobro Skiklub, Niels Leth-Sørensen + 3027 0485.