John Ertner

Det er en stor fornøjelse for os, at vi nu i samarbejde med Den Danske Vasa fond kan introducere en række nye tiltag for at understøtte udviklingen i langrend og rulleski.

Tiltagene retter sig mod ungdom, instruktører og ivrige motionister, som sigter på at deltage i de lange langrendsløb, som f.eks. Vasa løbet, Birkebeineren, Engadin og Marciallonga.

Vi er så heldige, at vi har kunnet tilknytte John Max Ertner med en meget lang fuldtidskarriere, som aktiv og træner på skigymnasier i Norge, Sverige og Schweiz og landstræner for det norske sprint langrendslands- hold John er dansker og er for øjeblikket træner på skigymnasiet i Torsby – og han deler sammen med os andre et stort ønske om at udvikle langrends- og rulleskisporten i Danmark. John vil således kombinere sit job i Torsby med nedenstående aktiviteter.

Reserver allerede nu nedenstående datoer:

8./9. september: Vasaløbstræning d. 8 og ungdomstræning og langrends-/rulleskiinstruktør samling d. 9. på Sjælland

6./7. oktober: Vasaløbstræning d. 6. og ungdom og instruktører d. 7. på Sjælland

2.-4./11: Vasaløbstræning og Ungdomstræning i Torsby

29/11-2/12: Ungdomstræning i Torsby

Vasaløbstræning er for aktive, der træner frem mod Vasaløbet og lignende løb i den kommende sæson.

Ungdomstræning retter sig mod løbere fra 12 år og ældre, som vil mere med sit langrend som idræt og allerede har erfaring på langrends- og rulleski.

Instruktører inviteres til at komme og overvære ungdomstræningen om formiddagen på de to samlinger på Sjælland (og selv være aktive). Vi bruger eftermiddagen på drøftelser om tip til video feedback (baseret på videoer fra dagens træning), generelle træningsprincipper og tekniske overvejelser.

Deltagelse i disse aktiviteter kræver naturligvis medlemskab af en dansk skiklub.

Mere info vil komme i løbet af uge 34 inklusive tilmelding.

Stor tak til Den Danske Vasa fond, som bidrager til at gøre dette muligt.