De alpine landshold under Alpint Kraftcenter Danmark og Danmarks Skiforbund for sæson 2019/2020 er nu udtaget.

Category: Alpin, Nyheder

Der har efter sommerpausen været en proces i gang vedrørende udtagelse af et FIS-landshold og et U16-landshold.
I tillæg til disse udviklingslandshold er A-landsholdet udtaget blandt de 4 danske alpinister, som er bedst placeret på det internationale skiforbunds (FIS) pointlister.
Landsholdsstrukturen er designet henimod at løberne skal kunne se en vej fra U14, U16 og op til FIS-alder – og til ultimativt at ende på det alpine danske A-landshold.
Der har været afholdt fysiske test, samlinger på sne og løbersamtaler med atleterne i udviklingsmiljøerne for at danne en baggrund for en vurdering af den enkelte løbers potentiale, indsats i den igangværende sæson, ressourcer og opbakning fra baglandet.
Det er landstræner Jernej Koblar, Anders ”Calle” Karlsson, U-14 og U-16 træner og sportschef Henrik Oksholm, som har forestået udtagelserne ud fra retningslinjer udstukket af Alpint Kraftcenter Danmark.

Landsholdene ser således ud for sæsonen 2019/2020
U16-landsholdet:

• Mai Holgaard Nielsen, Århus Skiklub
  • Arthur Maansson, Skiklubben Hareskov
  • Valdemar Stenild, Århus Skiklub
  • Oscar Preisler, Holte Ski
  • Vitus Hanghøj, Skiklubben Hareskov

FIS-landsholdet

• Laurits Klint Nielsen, Skiklubben Hareskov
  • Bastian Blaafalk, Skiklubben Hareskov
  • Thor Oksholm, Skiklubben Hareskov (skadet)
  • Jeppe Holm Raggan, Århus Skiklub
  • Christian Skov Jensen, Skiklubben Hareskov
  • Kristiane Roer Madsen, Skiklubben Hareskov
  • Maia Søe Valde, Hobro Skiklub

A-landsholdet

• Ida Brøns, Skiklubben Hareskov
  • Nuunu Chemnitz Berthelsen; NS 84
  • Marcus Vorre, Hobro Skiklub
  • Casper Dyrbye, Skiklubben Hareskov

Alle ønskes tillykke med udtagelserne og en succesfuld sæson.