Danmarks Skiforbunds CORONA ansøgningspulje, eliteatleter/OL-kandidater er uddelt.

Posted by: Kenneth Bøggild
Category: Nyheder

På baggrund af dialog med eliteatleter, Alpin Kraftcenter Danmark og Projekt Langrend & Skiskydning forankret i Københavns Skiklub, havde bestyrelsen for Danmarks Skiforbund truffet beslutning om etablering af en ekstraordinær CORONA ansøgningspulje.

Puljen var målrettet atleter som er på det højeste elitære niveau:

WSC & JWSC-atleter (2021): Vedrørende ekstraordinære omkostninger forbundet med deltagelse i 2021 WSC & 2021 JWSC på grund af særlige COVID19 regler

WC & EC-løbere

Atleter udtaget på A-landshold (alpint)

Der kunne søges tilskud til ekstraordinære omkostninger pga. CORONA, f. eks, men ikke begrænset til:

FIS bestemte obligatoriske COVID19 test

• Aflyste løb, og derved afbestilling af hotel, og ny destination, dvs. db. hotel overnatning, ekstra transport etc.
  • Ekstra transport på grund af aflyste løb
  • Ekstraordinær karantæne krav i forbindelse med deltagelse i WSC, JWSC, EC & WC

Ansøgningspuljen samlede størrelse var 100.000:

Forbundet modtog 7 ansøgninger som alle fik udbetalt støtte fra puljen.

Puljen blev fordelt ud fra objektive kriterier på baggrund af puljens målgruppe og det ansøgte beløb.

Puljeudbetalingerne fordelt sig som følger:

Ida Brøns: 15.000,00
Casper Dyrbye: 36.157,00