COVID-19 opdatering 2. fase af genåbningen af indendørsidrætten den 6. maj

Category: Generel info, Nyheder

Anden del af genåbningen af indendørsidrætten begynder den 6. maj og følgende er forhandlet på plads.

Med virkning fra den 6. maj gælder følgende for indendørsidrætten:

Voksne i alderen 18 – 69 år må nu også dyrke idræt indendørs mod fremvisning af coronapas. Dette gælder dog kun for ikke-kontakt sport.

Yderlig hæves det indendørs forsamlingsforbud til 25 personer og det udendørs forsamlingsforbud hæves til 75 personer. Både udøvere, trænere, dommere mv. tæller med i det samlede antal.

Der må igen afholdes generalforsamlinger, da der åbnes op for bl.a., møder med faglige formål for op til 1.000 siddende deltagere i sektioner á 500 personer. Her kræves der også coronapas.

På trods af at det nu er muligt at afholde repræsentantskabsmøde med fysisk fremmøde, så fastholder Danmarks Skiforbund det virtuelle repræsentantskabsmøde den 27. maj kl. 17.30 til 21.30. Der vil blive udsendt mere information om repræsentantskabsmødet senere.

Det bliver igen muligt at afholde sommerlejr, stævner mv. med op til 500 deltagere.

Nedenstående er stadig gældende

Indendørs idræt på tværs af alle idrætter er tilladt for børn og unge til og med 17 år og for voksne over 70 år.

For børn og unge til og med 17 år gælder et forsamlingsforbud på 25 personer. Der er ikke krav om coronapas.

For voksne over 70 år gælder et forsamlingsforbud på 25 personer. Der er krav om coronapas.

For udendørsidrætten gælder følgende fortsat:

Der gælder et forsamlingsforbud på 75 personer for udendørs idræt. Både udøvere, trænere, dommere mv. tæller med i det samlede antal.

Forsamlingsforbuddet omfatter ALENE personer, som er en aktiv del af aktiviteten dvs. udøvere, trænere, dommere mv.  Der må ikke være tilskuere

Professionel idræt er fortsat undtaget.

Superliga-ordningen med mulighed for op til 500 siddende tilskuere pr. sektion. Tilladelsen omfatter kun fodboldkampe i 3 F Superligaen, NordicBet ligaen og Gjensidige Kvindeligaen, 1. division (kvinder) og 2. division, finalen i Sydbank Pokal og Kvindepokalfinalen samt A-landskampe (herrer og kvinder).

COVID-19 opdatering – genåbning af indendørsidrætten 6. maj 2021