BRC – Basic Race Coach

Category: Alpin, For Skiklubberne, Generel info, Nyheder, Uddannelse

Drømmer du om at undervise i konkurrenceskiløb og blive en del af et træner team i en klub eller under Danmarks Skiforbun, så tag med på BCR kursus i uge 19 og åbn døren til et spændende alpint miljø!

Dansk skisport er i udvikling, og der er behov for trænere for de unge skiløbere. Sammen med Den Danske Skiskole udbyder vi derfor i uge 19 en Alpin Træneruddannelse – kurset Basic Race Coach (BRC).

Basic Race Coach er til dig der ønsker at beskæftige dig med det alpine konkurrenceskiløb. Du vil tilegne dig kompetencer der giver mulighed for at være træner i en skiklub eller på Danmarks Skiforbund Race Team, Ski Team eller Youth Team.

Uddannelsen varer 8 dage, og du vil blandt andet lære om slalom, storslalom, skituning, konkurrenceteknik og -taktik, videoanalyse af skiløbere, banesætning og fysisk træning for skiløbere. På kurset kører du selv slalom og storslalom, får undervisning i egenfærdighed, og du bliver en bedre skiløber, skiunderviser og skitræner.

Kurset er særligt oplagt for dig der er gammel konkurrenceløber, og stadig ønsker at beskæftige dig med den alpine konkurrencesport.

Online infomøde.
Hvis du er interesseret i at høre mere om kurset, så deltag i online infomøde torsdag 3. marts kl. 20.00. Link til mødet vil blive lagt ud på Den Danske Skiskoles Facebook kort før mødestart.

Du kan læse meget mere om BRC her og tilmelde dig kurset her!