Birkebeinerrennet lørdag den 21. marts 2020 med Holte Ski

Category: For Skiklubberne

Birkebeinerrennet lørdag den 21. marts 2020

Birkebeinerrennet er for dig, der har lyst til udfordringer i fjeldet – 54 km i kuperet fjeldterræn fra Rena i Østerdalen til Lillehammer i Gudbrandsdalen. Løbet går i klassisk stil, og man starter i puljer efter præstation i tidligere års løb/seedningsløb, dvs. med behagelig løbsafvikling uden ”flaskehalse”. En specialitet for løbet er, at deltagerne skal løbe med rygsæk, som skal veje mindst 3,5 kg. Læs mere om løbet på www.birkebeiner.no

Denne fælles tur arrangeret af Holte Ski omfatter transport og overnatning med morgenmad i Rena, samt overnatning efter løbet i fjeldstuen på Nordseter. Søndagen kan du dermed bruge til endnu en tur i dejlige norske løjper, inden vi hen på eftermiddagen kører mod Gardermoen.

Pris for startkontingent og overnatning med morgenmad i Rena (udlagte madrasser på skole eller lign.) er nkr. 1.1400,00 + 420,00. Unge fra 16 til 24 år kun nkr. 1.035,00 + 420,00.

1) Du skal selv tilmelde dig løbet og overnatning via www.birkebeiner.no
Danskere og andre udlændinge, som ikke er bosat i Norge, kan regne med at kunne tilmelde sig helt frem til kort før løbet, men hvis du er sikker på, at du vil med til Birken 2020 med denne fællesrejse, så tilmeld dig hellere snarest.
Betaling af startgebyr m.v. sker ved tilmeldingen (Visa-kort e.l.)
Du skal markere for afhentning af startnummer og overnatning i Rena. Overnatningssted: Vælg ”Åmot U.skole A-210 eller A-211 eller A-213”.
Du skal som udlænding IKKE have norsk engangslicens.

2) Transporten foregår med fly, Kastrup – Oslo/Gardermoen og norsk bus, eller på anden vis med ankomst til Gardermoen senest fredag kl. 10.30, fx nettbuss.no, færge eller tog.
Du skal selv bestille og betale flybillet hos Norwegian, afrejse fredag den 20. marts kl. 9.15 og hjemrejse søndag den 22. marts kl. 19.40. Prisen er pt. dkr. 1338,00 t/r – incl. bagage, uden ski. Eller hos SAS med afrejse kl. 9.00 og hjemrejse kl. 20.05, pris her pt. 1112,00.
Der vil uden tvivl komme lavere priser på disse flybilletter – så følg med på hjemmesiderne – suppleret med tips herfra.
Bestilling af og betaling for skitransporten sker senere via nettet – efter at man i smågrupper har aftalt sammenpakning af skiene.

3) Betaling for andel i norsk bus samt overnatning til søndag opkræves senere.
Vi forventer en pris i omegnen af dkr. 1.100,00. NB: Begrænset antal pladser.
Tilmeld dig denne del af turen ved snarest at sende mig en ved mail med oplysning om:
Navn / Birken id / klub / mobilnummer.

Birkebeinerrennet tilbagebetaler IKKE startgebyr mm. ved sygdom, men vi forsøger gerne at videresælge dit startnummer, hvis uheldet skulle være ude.
Evt. afbestillingsforsikring tegner du selv.
Turen arrangeres for medlemmer af alle skiklubber under Danmarks Skiforbund.

Holte Ski – Langrendsudvalget
Bjarne W. Rasmussen